سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا حجم بسته اینترنت سیم کارت همراه اولم زود تموم میشه

شکی ندارم که خودتان هم قبول دارید؛ امروزه حتی تصور زندگی کردن بدون اینترنت هم برایمان وحشتناک است! تمامی کارهای روزمره‌ی ما، از پیدا کردن دستور پخت غذا گرفته، تا امرار معاش و انجام دادن امور بانکی و گذراندن اوقات فراغت، همه و همه بلااستثنا به اینترنت بستگی دارد. در این میان، اپراتورهای ایرانی سعی دارند با ارائه‌ی بهترین کیفیت به مخاطبان خود و جذب هرچه بیشتر آنان، جایشان را در میان مردم باز کنند. سیم کارت همراه اول را بدون شک می‌توان برترین اپراتور ایرانی نامید که با پوشش‌دهی عالی و بی‌نظیر خود، حتی در دورترین نقاط هم نعمت اینترنت را برای کاربران فراهم آورده است؛ خلاصه اینکه مزایای خرید سیم کارت همراه اول بسیار است.

اما موضوعی که ممکن است در این رابطه موجب آزار روحی و روانی همه‌ی ما باشد، مسئله‌ی تمام شدن زودهنگام حجم بسته اینترنت است. بزرگترین کابوس ما، خواندن پیامک «مصرف شدن 80 درصد از بسته‌ی اینترنت» است! این موضوع شاید در ظاهر خنده‌دار به نظر برسد، اما واقعیت این است که اگر شما هم مدام بسته‌ی اینترنت‌تان به طرز عجیبی زود تمام شود، روانتان به هم خواهد ریخت. در این مقاله از «سیم خان» قصد داریم که موضوع تمام شدن حجم اینترنت همراه اول را با هم بررسی کنیم، انواع سرعت اینترنت را با هم مقایسه نماییم و با راه‌های جلوگیری از تمام شدن زودهنگام بسته اینترنت آشنا شویم؛ با ما همراه باشید.

 

خرید بسته اینترنت همراه اول

حال که بحث بسته اینترنت باز شده است و می‌خواهیم درباره‌ی تمام شدن زودهنگام حجم اینترنت با هم حرف بزنیم، بگذارید از ابتدایی‌ترین مسائل شروع کنیم و اساسی‌ترین چیزها را بازگو کنیم. سوال اصلی اینجاست؛ اصلا چگونه باید بسته اینترنت همراه اول را خریداری کرد؟

خرید بسته اینترنت همراه اول شاید از آب خوردن هم آسان‌تر باشد. برای این کار تنها کافی است یا اپلیکیشن موبایلی «همراه من» را دانلود کرده و بر روی تلفن خود نصب نمایید، یا اینکه با شماره‌گیری کدهای دستوری، نسبت به خرید بسته اقدام فرمایید. تعرفه اینترنت همراه اول برای سیم کارت‌های اعتباری 0.6 ریال و برای سیم کارت‌های دائمی، 0.4 ریال است. این هزینه برای سایت‌های داخلی، به نصف کاهش پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است که تنوع بسته‌های اینترنتی نیز بسیار زیاد است؛ هم در بازه‌های زمانی مختلفی ارائه می‌شوند (معمولا در دو دسته‌‌بندی کوتاه و بلند مدت) و هم در حجم‌های متفاوت. به علاوه، بعضا با خرید بسته‌های شگفت‌انگیز نیز می‌توانید بسیار سود کنید و صرفه‌جویی داشته باشید. کدهای دستوری خرید بسته اینترنت همراه اول به شرح زیر هستند:

  • شماره‌گیری *10*32#
  • شماره‌گیری *100#

 

فعال و یا غیرفعال کردن بسته اینترنت همراه اول

برای اینکه اصلا بتوانید از اینترنت همراه اول بر روی گوشی خود استفاده کنید، پیش از هر چیز، لازم است تا تنظیمات مخصوص اینترنت را بر گوشی خود نصب نمایید. البته تنظیم کردن اینترنت همراه اول، در گوشی‌های قدیمی تنها با نصب فایل مخصوص، به راحتی انجام می‌شد؛ بر روی گوشی‌های به‌روزتر و جدید، گاه لازم است تا تنظیمات را به صورت دستی انجام دهید.

برای فعال‌سازی اینترنت همراه اول، می‌توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

  • شماره‌گیری کد دستوری #231*10*
  • ارسال پیامک خالی به 8088

حال به غیر از مسئله‌ی فعال کردن، گاه به دلایلی لازم می‌شود که بسته اینترنت خود را غیر فعال کنیم و از روی ناچاری، حجم اینترنت خود را بسوزانیم. لازم به ذکر است که این کار در سایر سیم کارت‌ها ممکن نیست، اما اپراتور همراه اول برای مخاطبان و مشترکان خود، دو راه قرار داده است:

  • شماره‌گیری کد دستوری #232*10*
  • ارسال عدد 2 به شماره 8088

 

انواع سرعت بسته اینترنت همراه اول

سیم کارت همراه اول نه تنها در پوشش اینترنت، آنتن‌دهی و ارائه‌ی خدمات مربوط به آن در ایران پیشرو است، بلکه در ارائه‌ی انواع سرعت اینترنت نیز یک پیشگام به حساب می‌آید. اینترنت همراه اول و بسته‌های مختلف آن، معمولا در قالب بسترهای مختلفی به مخاطبان ارائه می‌شوند؛ بسته به موقعیت جفرافیایی خود و نوع سیم کارت، می‌توانید از سه سرعت مختلف 3G، 4G و یا 4.5G بهره‌مند شوید. استفاده از این سه نوع سرعت در همراه اول، به واسطه‌ی خرید بسته‌های نوترینو، امکان‌پذیر خواهد بود.

  • اینترنت 2G

این نوع اینترنت با نام نسل دوم نیز شناخته می‌شود، قدیمی‌ترین فناوری اینترنت همراه است و معمولا بر روی گوشی موبایل خود، آن را با علامت G می‌توانیم مشاهده کنیم. سرعت این نوع اینترنت بسیار پایین و حدودا بین 56 الی 114 کیلوبایت بر ثانیه است؛ این نوع سرعت، تنها برای تبادل پیام در پیام‌رسان‌ها مناسب است.

  • اینترنت 2.5G

این نوع سرعت اینترنت کمی از نوع قبل جدیدتر است، سرعت تبادل اطلاعات نیز اندکی از مورد پیشین بالاتر است، هرچند که برای استفاده‌ی روزمره اصلا به کار نمی‌آید. علامت آن نیز بر روی گوشی همراه، حرف E بر روی نشان آنتن است.

  • اینترنت 3G

نسل سوم اینترنت همراه که بسته اینترنت همراه اول آن را با نام بسته‌های نوترینو می‌شناسند. علامت این نوع اینترنت نیز با دیدن عنوان 3G بر روی نماد آنتن، به راحتی قابل تشخیص است. سرعت تبادل اطلاعات در این نوع اینترنت، چیزی در حدود 300 الی 400 کیلوبایت در ثانیه است.

  • اینترنت 3.5G

نماد این نوع اینترنت، مشاهده‌ی حرف H و H+ بر روی آنتن گوشی است. این نوع اینترنت همان سرعتی است که ما هر روزه در کاربری‌های مختلف خود از آن استفاده می‌کنیم. سرعت تبادل داده نیز در آن بالاتر است و می‌توان حداکثر با سرعت 14 مگابایت در ثانیه، اقدام به دانلود اطلاعات نمود؛ البته بستگی به موقعیت جغرافیایی شما نیز دارد.

  • اینترنت 4G

نسل چهارم اینترنت و آخرین نسل موجود اینترنت در ایران است؛ علامت اختصاری آن نیز در اکثر مواقع، به صورت 4G و یا LTE بر روی آنتن گوشی ظاهر می‌شود. حداکثر سرعت آن حدود یک گیگابایت در ثانیه و متوسط سرعت این نوع نیز در حدود 50 مگابایت است. البته همراه اول، با بسته‌های نوترینو، امکان استفاده از اینترنت 4.5G را نیز به ارمغان آورده است.

 

چرا حجم بسته اینترنت همراه اول زود تمام می‌شود؟

تمام شدن حجم اینترنت، معضلی بسیار جدی است؛ جدی‌تر از آن چیزی که فکرش را کنید. در دنیایی که همه‌ی ارتباطات به همین بسته اینترنت بستگی دارد، توجه به حجم بسته،  همواره یکی از بزرگترین دغدغه‌های ماست. به خصوص اگر حجم بسته‌های ما زودتر و بیشتر از حد معمول مصرف شود، از بسیاری کارهایمان عقب خواهیم افتاد و درجا خواهیم زد. بگذریم که در کنارش کلی حرص هم می‌خوریم!

تمام شدن زودهنگام حجم اینترنت دلایل زیادی دارد؛ در بعضی مواقع ممکن است که رومینگ گوشی شما، به صورت خودکار و یا ناخودآگاه روشن شده باشد، در این صورت هم بسته اینترنت شما زود تمام می‌شود، هم شارژ سیم کارت همراه اول شما. اگر رومینگ شما خود به خود فعال شده که هیچ، اما اگر به خارج از ایران سفر کرده‌اید و در حال استفاده از رومینگ هستید، توصیه می‌شود به جای آن، از سیم کارت بین المللی همراه اول استفاده کنید. از مهم‌ترین دلایلی که می‌توان برای تمام شدن زودهنگام حجم اینترنت همراه اول ارائه داد، موارد زیر هستند:

  • آپدیت‌های ناخواسته اندروید و ویندوز
  • بازی‌های آنلاین
  • آپدیت‌های پنهانی اپلیکیشن‌ها
  • دانلود اتوماتیک فیلم و عکس و موزیک در برنامه‌های پیام‌رسان
  • بک‌آپ‌گیری‌های خودکار بر روی شبکه‌های ابری
  • آپدیت اتوماتیک آنتی ویروس
  • استفاده از تماس و یا چت تصویری به صورت مداوم
  • استفاده‌ی دیگران از حجم بسته اینترنت شما
  • ویروس‌ها که بیشتر توسط رایانه، حجم اینترنت را از بین می‌برد
  • گردش بیش از حد در صفحات اینترنتی
  • استفاده‌ی زیاد از اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی
  • و ...

 

روش‌های جلوگیری از تمام شدن زود هنگام حجم بسته

برای اینکه استفاده از حجم اینترنت همراه اول خود را کاهش دهیم و از تمام شدن زودهنگام آن جلوگیری کنیم، راه‌های بسیاری وجود دارد. یکی از ساده‌ترین راه‌های ممکن این است که موارد ذکر شده در بخش پیشین را رفع و رجوع کنید. تنظیمات آپدیت‌های خودکار نرم‌افزار و یا دانلود خودکار مدیا را خاموش نمایید. از شبکه‌های اجتماعی، به خصوص اینستاگرام کمتر استفاده کنید و خلاصه در یک کلام، مصارف فرعی خود را کاهش داده و قسمت اعظم حجم بسته اینترنت را به کارهای ضروری اختصاص دهید.

به علاوه، توصیه می‌شود که مصرف خود را نیز بررسی کنید، الگوی مصرف خود را شناسایی نمایید و نیازهای خود را بشناسید. بعدا مطابق با همان نیازهای خود و الگوی مصرف، بسته‌ اینترنت همراه اول مناسب خود را پیدا کنید. اگر زیاد اهل دانلود هستید، استفاده از بسته‌های شبانه، بهترین گزینه خواهد بود.

 

جمع‌ بندی و نتیجه گیری

سیم کارت همراه اول بدون شک در خانه‌ی هر ایرانی وجود دارد. استفاده از سیم کارت‌های این اپراتور و البته اینترنتی که برایمان فراهم می‌آورد، یکی از کلیدی‌ترین ابزار زندگی روزمره و دسترسی به اطلاعات آزاد است. اما معضل بزرگی که همیشه در این میان وجود داشته و از قرار معلوم وجود هم خواهد داشت، موضوع تمام شدن زودهنگام حجم بسته اینترنت است.

در این مقاله از «سیم خان» ما راه‌های خرید بسته اینترنت همراه اول، فعال‌سازی و البته غیرفعال کردن آن را به شما آموزش دادیم؛ به علاوه از انواع سرعت اینترنت، علامت و نشان اختصاری آن، و متوسط سرعت هر کدام نیز برایتان صحبت کردیم. به علاوه، مهم‌ترین دلایل اتمام سریع حجم اینترنت را نیز به شما یادآوری کردیم و راه‌حل رفع این مشکل را نیز در اختیارتان گذاشتیم. در پایان به یاد داشته باشید که ما، به عنوان یکی از بهترین مراجع آنلاین خرید سیم کارت در ایران، همواره در تمامی گام‌های این کار، همراه شما خواهیم بود.