سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترفند انتقال شارژ همراه اول به همراه اول و ایرانسل

برنامه‌نویسی و راه‌اندازی سرویس‌های مختلف همراه اول و ایرانسل، منجر به سهولت در استفاده از قابلیت‌های این دو اپراتور شده است. یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها در فعال‌سازی یا غیرفعال کردن سرویس‌ها، کدهای دستوری هستند. تنها با شماره‌گیری چند عدد، افراد می‌توانند از امکانات این دو اپراتور استفاده کنند. در این مقاله درباره نحوه انتقال شارژ همراه اول صحبت خواهیم کرد.

 

نحوه انتقال شارژ همراه اول

اپراتور همراه اول برای انتقال شارژ روش‌هایی را در نظر گرفته است که شما با استفاده از کدهای مربوطه می‌توانید در کمترین زمان، شارژ انتقال داده یا دریافت کنید. افرادی که دارای سیم کارت اعتباری همراه اول هستند، معمولاً با تمام شدن شارژ هنگام مکالمه با مشکل مواجه می‌شوند. اپراتور همراه اول با استفاده از سرویس انتقال اعتبار (شارژ)، شرایط مناسبی را برای برطرف کردن این مشکل فراهم کرده است.

 

انتقال شارژ از دائمی به اعتباری همراه اول

صاحبان سیم کارت دائمی همراه اول می‌توانند با استفاده از روش انتقال شارژ همراه اول، در مدت زمانی کوتاه به کسانی که سیم کارت اعتباری دارند، شارژ منتقل کنند. مهمترین نکته در انتقال شارژ از دائمی به اعتباری همراه اول، فعال‌سازی سرویس انتقال اعتبار مخصوص سیم کارت دائمی است. در صورت غیر فعال بودن این سرویس، شما نمی‌توانید به اطرافیانتان اعتبار یا همان شارژ انتقال دهید.

به منظور فعال‌سازی سرویس انتقال شارژ از دائمی به اعتباری همراه اول، می‌توانید پیامکی خالی به شماره 8911 ارسال کنید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از کد دستوری #141*10* این سرویس را فعال نمایید.

در صورتی که نرم‌افزار همراه من را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده‌اید، می‌توانید با ورود به این نرم‌افزار، سرویس را فعال کرده و انتقال اعتبار را انجام دهید. برای انتقال شارژ توسط اپلیکیشن همراه من باید وارد قسمت صورتحساب من شوید. با ورود به بخش انتقال اعتبار و وارد کردن رمز دوم و مشخصات کارت بانکی، شما می‌توانید شماره سیم کارت مورد نظر و مبلغ شارژ را وارد کرده و انتقال اعتبار را انجام دهید.

 

انتقال شارژ همراه اول دائمی به اعتباری

همان‌طور که اشاره کردیم یکی از روش‌های انتقال اعتبار در اپراتور همراه اول، شماره‌گیری کد دستوری #141*10* است. با وارد کردن این کد شما باید شماره سیم کارت اعتباری مورد نظر خود برای انتقال اعتبار را وارد کنید. برای انتقال شارژ، محدوده مبلغ مشخصی تعیین شده است که شما بعد از درج شماره سیم کارت می‌توانید از هزار تومان تا ده هزار تومان، اعتبار انتقال دهید.

با شماره‌گیری این کد و انتقال شارژ، حدود 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به همراه 40 تومان برای شما در نظر گرفته می‌شود. توجه داشته باشید در صورت انتقال شارژ از یک سیم کارت اعتباری به مشترک اعتباری دیگر به جای عدد 141 در این کد دستوری باید عدد 142 را وارد کنید.

برای استفاده از سامانه پیامکی نیز می‌توانید ابتدا شماره سیم کارت مقصد را با پیش شماره وارد کرده و بعد از درج علامت ستاره * مبلغ مورد نظر خود را به ریال وارد کنید. در نهایت نیز این پیامک را به شماره 8911 ارسال خواهید کرد. قبل از انجام عملیات انتقال شارژ از دائمی به اعتباری همراه اول، اپراتور همراه اول با ارسال پیامک، مبلغ و شماره سیم کارت را با درج عدد یک توسط شما تأیید کرده و انتقال شارژ انجام می‌شود.

در این روش نیز مانند کد دستوری انتقال شارژ همراه اول، هزینه‌ای برابر با 40 تومان همراه با مالیات بر ارزش افزوده حساب می‌شود.

در طول یک روز این امکان وجود دارد که تا مبلغ 50 هزار تومان انتقال اعتبار به سیم کارت‌های دیگر انجام شود. انتقال شارژ همراه اول به مشترکین این اپراتور اختصاص داده شده است؛ به این معنا که شما تنها قادر به انتقال اعتبار به مشترکین سیم کارت همراه اول هستید.

 

انتقال شارژ ایرانسل به همراه اول

سرویس انتقال اعتبار ایرانسل بین مشترکین این اپراتور انجام می‌شود و شما نمی‌توانید از اپراتور ایرانسل برای سیم کارت همراه اول، شارژ انتقال دهید.

 

انتقال شارژ از سیم کارت ایرانسل به سیم کارت ایرانسل

اولین روش برای انتقال شارژ ایرانسل به سیم کارت ایرانسل اعتباری، شماره‌گیری کدهای دستوری است. کدهای دستوری #1*142* و #3*1*555* برای انتقال شارژ ایرانسل در نظر گرفته شده‌اند. با شماره‌گیری این کدها و وارد کردن مبلغ مورد نظر و شماره سیم کارت مقصد، رمزی چهار رقمی دریافت خواهید کرد؛ سیم کارت مقصد با وارد کردن رمز چهار رقمی می‌تواند از اعتبار انتقال داده شده استفاده کند.

روش دیگر، استفاده از پیامک برای انتقال اعتبار است. در ابتدا شما باید عدد 12 را به شماره 1112 ارسال کنید. به این ترتیب در سامانه مخصوص انتقال شارژ ثبت‌نام کرده و رمزی 5 تا 8 رقمی‌ برای خود انتخاب خواهید کرد. با استفاده از این رمز می‌توانید مبلغ مورد نظر خود را به سیم کارت مقصد انتقال دهید.

روش انتقال اعتبار مستقیم سیم کارت ایرانسل نیز به این شکل است که با وارد کردن شماره مورد نظر می‌توانید بدون نیاز به کد دستوری یا رمز، عملیات انتقال شارژ را انجام دهید.

اپلیکیشن ایرانسل من نیز مانند اپلیکیشن همراه من بخشی برای انتقال شارژ طراحی کرده است.

انتقال شارژ ایرانسل از سیم کارت دائمی به اعتباری و هم از سیم کارت اعتباری به مشترک اعتباری دیگری امکان‌پذیر است. در صورتی که سیم کارت دائمی ایرانسل بدهی داشته باشد، توانایی انتقال اعتبار به مشترکین دیگر را نخواهد داشت؛ قبل از انتقال باید بدهی خط خود را پرداخت کنید.